torsdag 13 oktober 2011

Snyggt, inbjudanade och lättillgängligt...


Just nu är det mycket pysslande här hemma. Lim, färger, penslar, papper och allt man kan tänka sig. Än så länge har jag tryckt in allt i ett skåp men nu inser jag att det kräver lite mer organisation och på ett bra sätt så barnen själv kan plocka och fixa när lusten faller på. 
I kväll har jag letat inspiration till hur jag ska fixa till det och nu tror jag att tankarna blir bra.

Bilder från Cox and Cox

Det ska vara snyggt, inbjudande och lättillgängligt. Något som jag kan ha framme och trivas med att titta på och njuta av allt kreativt.



Pennor i fina färger, vässare, saxar och allt annat ska finnas.  Själv kommer jag från en kreativ och pysslig familj och den glädjen måste ju föras vidare.


Men mitt i barnens pyssel och glittrande kan det ju även finnas plats till mammans kreativa lustar. Det brukar passa rätt bra att själv sätta sig en stund och vara kreativ när de är igång. En låda att ha lite fina stämplar och mallar så man kan göra söta små kort till de söta vännerna.



I helgen blir det att fixa och pyssla vidare här hemma och framför allt få lite ordning i oordningen :) En pumpa ska minsann också hinna inhandlas, nu är det dags för lite fina ljuslyktor ;)

Ha en underbar fredag och en fin helg!
Kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Så underbara och kreativa bilder :)Önskar att jag också hade en sådan pysselvrå :)

ha en fin kväll!
kramar
Ida