fredag 8 juli 2011

Sommarinspiration och regn...

Igår tittade jag på Sommar med Ernst och fick lite nya ideér. Jag tror det är så med Ernst att antingen gillar man vad han gör och hans små söta kommentarer eller så gör man det inte. Jag tycker han har många bra ideér och det är lite lagom skön sommaravkoppling att kolla på det och så får man ju lite inspiration på köpet som denna fina kruka....


Hade verkligen passat perfekt på vårt nya trädäck där hemma och så vidare svår var den inte heller att göra. 

I gårdagens  program var han även på besök hos den danske blomsterkungen Tage Andersen och han gjorde ett besök på Gunillaberg. Han har även en underbar butik mitt inne i Köpenhamn i närheten av Nyhavn som är minst sagt värt ett besök.

Tage Andersen på Gunillaberg


Nu är jag på jakt efter denna bok men det verkar minst sagt hopplöst att hitta den i bokhandeln så det får bli en beställning på Adlibris senare idag ;)

Ernst

Idag är det jämngrått här på paradisön och regnet smattrar mot rutorna. Men med en härlig tidning och en god kopp kaffe är det rätt skönt i alla fall...


Ha en fin fredag och helg!
Kramar

3 kommentarer:

Anonym sa...

såg också på det igår och den kan väl inte vara alltför svår. Försökte memorera hur det där bandet såg ut som satt på baksidan av plankorna så att man kan hitta det på typ Bauhaus. Men tja undrar just om jag är så händig..:P hihih Fin är den i alla fall :)

Kram
Ida

Linnéa i Alabama sa...

oh så vackert! kan du inte komma till USA och dekorera för oss? liiite tajt om pengar nu dock, jobbar du gratis?

Anna Ekberg sa...

:) tack snälla! Tycker mesta att det är superkul med inredning och har ett ganska stort behov själv av att ha det ordning och en "lugn" miljö runt mig för att må som bäst ;) Klart jag jobbar gratis ;) hahah