tisdag 24 maj 2011

Sommarsvala toner


Lexington bjuder verkligen på sommarsvala toner och klassiska vackra tyger. En period var det nästan tabu för det blå och det marina men Lexingtons saker går aldrig ur tiden och är verkligen snygga och tidlösa.



Kanske är det även deras lockande och vackra sätt att presentera sakerna på som gör att man skulle vilja ha hela konceptet och helst av allt miljön också. ;)
För vem skulle inte vilja vakna upp i ett hus alldeles vid stranden och njuta av utsikten i en vit stol med vackra tyger i? Det känns så otroligt mycket sommar och man kan nästan känna de svala sommarvindarna, doften från havet och måsarnas skri.





Nu till sommaren kan man hitta många andra som även de kör med samma tema och med kuddar och tyger i samma toner. Åhlens hade helt underbara dynor i denim när jag var där i helgen och även andra fina tyger. Dessutom har de vackra vita trädgårdsmöbler som passar bra till många olika stilar.


Serien heter Wilma och de har haft den på Åhlens i flera år men det är verkligen en klassiker  ;)






Sen missade jag helt den vackra krukan på Ikea sist jag var där och i morgon får jag nog ta en vända inom på vägen hem från jobb. Hörde även att de hade fina olivträd till bra priser nu. Kanske något att tänka på till stundande mors-dag till helgen ;)











Njut av kvällen!
Kramar

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så härliga bilder, jag njuter verkligen :)

och så fin kruka från Ikea! Den kommer bli perfekt på mors-dag :) hihih

ha det gott!
kramar
ida

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ljuvliga bilder..:)

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Mycket annat & lite betong sa...

Lexington kan dom, deras reklam gör att jag vill ha allt!

Ha det så bra!
Agneta

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla du..:)

Önskar dig en skön kväll
Kram Susanne

Lotta sa...

Tack för goa tips! Kram lotta