lördag 21 maj 2011

Sommarsöta glas...


Igår tog jag vändan inom Ikea på väg från jobbet. Förutom en mysig fika med söta väninnan och hennes goa son, hittade jag även dessa underbart söta sommarglas; Godis 6 st för 49 kr. Små ljusblå prickar...


De blev perfekta på eftermiddagen när barnen hade en kompis med sig hem och vi drack saft i trädgården, riktiga sommarglas och riktigt sommarkänsla.


Dessutom hade de söta servetter i precis samma färg. Lite extra kul att kunna duka fint till sommarfikan och de söta glasen var ett kap ;)










En underbart söt liten kruka fick också följa med hem från Ikea och på vägen passade jag sedan på att köpa en vit söt Mårbacka. Den blev perfekt på hyllan.







Plåtkruka och med underbart sött mönster upp till....

Idag skiner solen och efter frukost ska vi packa en picknick korg och bege oss ner till de vita stränderna längs Falsterbo och Skanör idag. Jag hoppas alla ni också får en fin och skön dag!


Njut av solen!
Kramar

4 kommentarer:

Liza sa...

Så fina grejer du hittade!
Måste ta mig dit snart!
Åh va det låter härligt med picknickkorg o havet!

Ha det så mysigt!

Kram Liza

Anonym sa...

Oj vilka söta glas :) Jag som älskar prickar :) får ta mig en tur dit och vilket bra pris!!

Ha en mysig soldag!
kram
Ida

Betong ute och inne sa...

vilken vacker kruka...kul med Ikea...har inte varit där på länge,fast där är billigt går pengarna ändå :o)
Ha en fortsatt bra kväll...
Kram Malin

♥ Villa Tretton ♥ sa...

TACK snälla söta..va gullig du är:)

Åhh så fina saker du köpt..ääälskar krukan, har också köpt mig ett par stycken..;)

Önskar dig en fin kväll
Kraam Susanne