tisdag 3 maj 2011

En pärla på den skånska landsbygden...

 
I helgen passade vi på att njuta av en liten pärla på den skånska landsbygden. Strax utanför Staffanstorp ligger den pittoreska, söta och inspirerande handelsträdgården Tirups Örtagård. Förutom en alldeles underbar inspirationsträdgård finns där även en mysig butik och ett ljuvligt café. 

Alla underbar plantor och örter mixat med inredning för hem och trädgård...

Många underbara bakverk och med goda smaker och örter som inslag. Bredvid det lilla cafét ligger en underbar äventyrspark för barnen att springa av sig i medan man njuter av kaffet, solen och miljön.




Ett underbart utflyktsmål i en rofylld miljö för såväl stora som små. Precis vad som behövs i vardagens stress och måsten. Vad som fick följa med hem från butiken får ni se en annan dag när solen skiner lite ;)




I morgon bär det av mot Göteborg och lite härlig inspiration i matte ;)

Ha en fin vecka!
Många kramar och hopp om sol

6 kommentarer:

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Tirup är jättemysigt..... Jag bor inte långt ifrån.... så då var du nästan hemma hos mig... : )

Anonym sa...

Så härligt!! Länge sedan jag var där och hade nästan glömt bort det lilla smultronstället! Hoppas det blir fint väder till helgen, då ska jag ta mig en tur dit. En god kaka hade inte suttit fel..;)

Kramar
Ida

Marina sa...

Ett par år sedan jag var där så tack för påminnelsen. Måste ta mig dit i sommar. Kan nog få maken med mig tror jag.

Kram!

Liza sa...

Ser riktigt mysigt ut!

Trevlig kväll!

Kram Liza

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Det ser helt uunderbart ut..vi ska åka till min bror och hans familj i Malmö nu till helgen, kanske borde ta en tripp dit då...)

Nu blir jag ju nyfiken vad du köpt för fint..;)

Ha en fin kväll
Kraam Susanne

Vit dröm sa...

Det ser verkligen helt sagolikt vackert ut!
Hoppas du får en bra vecka!
Kramar Anna