måndag 21 mars 2011

Vår i min trädgård...


Nu har en äntligen kommit, för visst måste det vara så när de säger det på tv ;)  Att våren har kommit till södra Sverige och den har verkligen kommit i min lilla trädgård. I går sken solen och värmen steg och vips hade alla fina vårblommor slagit ut, barnen lekte i bara tröjorna och vi grillade korv och njöt av solstrålarna. Tror att man behöver dessa ljusa varma strålar extra mycket efter en lång vinter.

Sötaste små snöklockorna...
Snödroppar så fina




Nu kan snart alla trädgårdsredskap få komma ut ur boden och hänga där på en krok och längta efter att gräva och påta i jorden.




Och själv längtar man efter sena kvällar i trädgården men gott sällskap god mat och de varma sköna vindarna.






Men nu njuter vi av alla de söta små blommorna som kryper upp och får hela trädgården att leva och sprudla.






Ha en underbar vårkväll och njut!
Kramar till er alla

7 kommentarer:

Liza sa...

Låter underbart!
Så fina bilder!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Mitt Lantliv sa...

Åh, vilka härliga bilder. Vad mysigt det låter med korvgrillning i trädgården. Nu är nog våren på gång. Får hoppas att det inte blir några mer bakslag. Här hemma var det 8 grader varmt idag, så det har tagit en del på snön :)

Ha det bra!

Kram Sophie

Hem och Harmoni Marie sa...

Visst är det underbart härligt :)

Kram Marie

Marina sa...

Det är så mycket härligt vi har framför oss nu. Krokusarna väntar jag på nu.

Kram!

Vit dröm sa...

Så underbart :)
Ha en skön em/kväll och njut!
Kram Anna

Annika Christensen sa...

Ja du min vän snart skall vi trädgårdera...
Har fått Henriks nya bok idag och jag tycker det ordet är så bra.
Har skickat iväg bilderna och väntar på svar.
Ha det gott
Annika

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Men så underbart..:) Jag längtar tills våren kommer så långt hos oss:)

Ha en fin kväll
Kram Susanne