måndag 28 februari 2011

Hem och Villa mässa...


På torsdag slår de upp portarna till Hem och Villa mässan i Malmö och jag ser verkligen fram emot det. Mellan den 3-6 mars kan man njuta av inspiration och tips. Man kan passa på att känna och klämma på saker man funderat på till hemmet eller till trädgården. Det som känns lite extra kul är att man har skickat ut en trendjury på spaning över vilka som är typiska trender för mässan och man har samlat ihop 30 olika. Jag har fastnat för tre stycken som jag tycker känns lite extra kul och intressanta...


Nr 27- Bevara originaliteten...
som visar på hur vi idag hellre bevarar det gamla och renoverar än att köper nytt och gör om totalt. 
Låter underbart och helt i min stil ;)


Nr 23- varde ljus!...
som handlar om hur vi alltmer upptäcker hur fantasin kan göra under när man ljussätter och att man kan ljussätta med olika sorters belysning.
Detta tycker jag är superspännande och hoppas få tips och idéer på hur man kan ljussätta och framhäva effekter.


Nr 18- Hippie Chic...
om hur vi genom lapptäcken, second hand, återvinning m.m kan skapa en ny premiär för den rustika och romantiska  "gröna vågen". 
Tycker detta låter spännande och helt i linje med hur vi kan bevara originaliteten.


Sen ser jag ju verkligen fram emot att det är bloggträff varje dag mellan kl 14.00-15.00 i Allt om Trädgårds monter B:105. Missa inte dem om ni planerar gå på mässan!!!


I morgon måste väl ändå våren börja, då är det ju 1 mars :)

Ha en fin kväll och start på vårmånaden!
Kramar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa vad kul!! Då ses vi kanske där :)

Kramar
Ida

Mitt Lantliv sa...

Vad roligt med Hem och Villa mässa! Tyvärr bor jag ganska långt ifrån Malmö, men då får jag nog bra rapport från dig om vad som är aktuellt :)

Trevlig kväll!

Kram Sophie