torsdag 6 januari 2011

Den nya franska stilen...

Snön virvlar utanför fönstret igen men jag kan inte låta bli att tänka att det kanske och förhoppningsvis är den sista snön som faller nu. Passade på att sticka ner i byn och köpa nya Allt i hemmet och till min stora lycka handlade det om vårens kommande trender. Inte för att det egentligen spelar så stor roll, huvudsaken är att man trivs med sitt hem och sina saker. Men det betyder ju att det kommer finnas extra mycket inom just de områdena i affärerna under våren. Många av trenderna handlar om naturen och om eftertanke och jag fastnade speciellt för tre stilar; Vintage på nya äventyr där vintage blandas med mer industrivintage, Country style Raw som tar upp trä, naturen och den amerikanska ski-lodge stilen och så Den nya franska stilen- brocante chic där man blandar de socker söta pastellerna med det något mer ruffiga och vitkalkade ytor. 

Jag kände att det var precis dessa stilar som jag gillar. Där man får alla de fina våriga färgerna och känslorna. Men även den Ski-lodge inspirerade med inslag av Lexington. Med dessa bilder tolkar jag stilarna, som passar mig.

 De industri inspirerade stolarna och det mjuka träborden och detaljerna. Blandningen av nytt och gammalt.
Jean d´arc living
 Pastelligt och de målade träytorna. Plädar och mysiga kuddar.
Sockersöta rosa färger och naturen och grönskan som inslag. Så här skulle jag gärna ha det i vår. Fick höra igår när jag var inne om i blomsteraffären att det skulle komma in körsbärskvistar nästa vecka. Låter helt ljuvligt.

Och så den underbar stilen som passar i fjällstugan och som skiljer sig helt från den romantiska och sockersöta men där man kan hämta mycket inspiration.

Allt i Hemmet

Lexington


Ha en riktigt skön och mysig eftermiddag och kväll!
Kramar!
 

Inga kommentarer: