onsdag 1 december 2010

Vackra julklappar...

Ibland är de enkla det fina. Vackert vitt papper med ett fint band kan skapa den minsta lilla present underbar, vacker och ljuvlig. För visst är paketet halva upplevelsen, ett fint paket blir en present i sig. Jag älskar att knyta vackra band om mina julklappar och att ha tid att göra den personliga och med omtanke.
Sidenband, vanligt säckasnöre eller något annat fint band.

Om man har tid är det kul med stämplar, såväl på själva paketet som på kort eller etiketter.
Från Cox and cox
Denna lilla box med underbara stämplar hade jag kunnat pyssla med hur länge om helst. För att inte tala om alla fina julkort man kunde använt dem till. Läste även på en blogg att de hade använt textilfärg och gjort små söta stämplar vid tröjkragen i nacken och längst ner på  tröjkanten.

I år ska jag unna mig tid till alla julklappar och till att göra dem riktigt fina och personliga.

Ha en fin dag!
Kramar

2 kommentarer:

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Härligt med vackra paket...... ska själv packa in mina julklappar i gammeldags brunt papper och paketsnöre..... Kram

Anna Ekberg sa...

Ja det är superfint, det blir så klassiskt och juligt. Ett år var vi ambitiösa och lackade alla paketen, då hade vi brunt papper och röda snören.

Kraaam