söndag 12 december 2010

Tredje advent och granen står så grön...

Granen står så grön och grann....Ja nu står den där och lyser upp och sprider stämning och förväntan. Förväntan efter julklappar och glädje, efter julaftons morgon då strumpan ligger där under och efter dagen som fylls med möten och händelser,mat  och gemenskap. Men framför allt så finns det nästan inget mysigare än att smyga upp tidigt på morgonen, tända granen och bara titta på hur den glänser och glittrar.


Mina julgranskulor går i vitt, rött  och silver.
Dessa underbara hjärtan och silverkulor kommer från Green Gate och är inköpta på Systerlycklig i Stockholm av min söta bror och svägerska. De passar perfekt i granen med de andra vita ljusa kulorna.






Sötaste små frostade vita kulorna med snöflingor från Vellingeblomman.


Dessa underbar kulor är riktigt stora. De är matta och prydda med rosor i svag gul/creme färg.

De flesta av barnens kulor i form av snögubbar, bilar och pingviner ville de i år ha i sin egen lilla gran på ovanvåningen. Men den röda roboten som jag inhandlade på Prinsar & Små Sessor för 2 år sedan fick jag behålla.


Under granen står i år den vita julbocken som jag tidigare skrev om och som är inhandlad på Ica. Verkligen söt och välgjord.





Ha en underbar tredje advent och njut!
Kramar till er alla!

4 kommentarer:

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Underbart vackra kulor...
Ha en härligt solig 3:e advent med många kramar från mig

Anna Ekberg sa...

Tack! Ja jag tycker om dem, synd att man har dem framme så kort stund på året bara.

Ha en toppenskön dag du med :)
Kramar

J sa...

Gud så fint ni har det.. Här finns inget julpynt alls :(
Kram fina du!

Anna Ekberg sa...

Tack hjärtat, vi ska ju ha julafton här så det får ju sprudla ;)
Men sen blir det ju julpynt på Tjörn så då får ni ju pyntet;) hihih