måndag 15 november 2010

Ljusslingor...

Allt som sprider ett härligt sken i höstmörkret är härligt. Levande ljus, mysiga lampor och ljusslingor. Det sist nämnda skulle jag kunna ha hur många som helst men något eller kanske någon säger till mig att det får vara stop ibland. Nu har vi i alla fall en vardagsrummet som jag hittade på IKEAoch som ser ut som små snöstjärnor men som ser ut som små blommor på långt håll. Älskar att tända den på morgonen när det är mörkt ute och barnen kurar upp i soffan. 
 

                          
Maja har en underbar ljusslinga i sin myshörna på sitt rum i form av fjärilar. Den är inköpt på Prinsar och små Sessor i Höllviken.









Ludde har också en som lyser upp under fönstret och som gör det mysigt att sitta och leka eller pyssla vid bordet. Även den är insköpt på Prinsar och små Sessor. 


Luddes föreställer djur från savannen
Bordet och soffan som skymtar kommer från danska Oliver Furnuture.


Nu har jag hittat ytterligare en underbar ljusslinga som står på min önskelista, en med cremefärgade rosor som skulle sitta fint vid mitt skrivbord från Watt & Veke. Vi får väl se vad tomten kommer med ;)


Tänd ljus och ha en skön kväll!
Kramar

4 kommentarer:

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Lika mysigt som vanligt.... på tal om ljusslingor, på Rusta har de en med rosa små handväskor som lyser
http://www.rusta.se/ljusslinga_handvaska_p77161156.html och de hade även julgranspynt som t.ex läppstift, skor, laptops mm
Kram och mys

Anna Ekberg sa...

Ååå..låter ju superfint. Får nog ta mig en sväng förbi Rusta i morgon på vägen hem :) Älskar ju även lite udda julgranspynt som man kan "gömma" lite i granen ;) hihih
Tack för tipsen vännen!
Kramar

J sa...

åh vilka fina Anna, måste kolla in. Tack för tipset. Kram

Clara sa...

Hej! Vet fu vilket fabrikat det är på de fina ljusslingorna med fjärilar och djur? Tack på förhand
Clara