torsdag 25 november 2010

Kransar....

Med en liten magsjuk flicka hemma får man passa på att pyssla och pynta lite. En liten promenad i friska luften och vi kom hem med två grankransar och ett buxbomhjärta inhandlat på torget. Vi brukar ha två kransar vid dubbeldörren till altanen och hjärtat var bara så sött att jag inte kunde motstå. Lite rött band och mysigt även där.




Själv tycker jag att grankransar är fina i sin enkelhet med bara ett vackert band.
 

Hjärtat fick ett annat band som jag hade här hemma. Det fina med buxbomen var att den var behandlad och den skulle hålla i "evigheter" bara man duschade av den med lite vatten någon gång då och då. Vi får väl se hur länge jag klarar den. Men just nu är det både vackert och fint.

Just knoppar är jag lite tokig i. De kan göra så mycket på helheten. Skåpet köpte vi på Ilva och då satt där helt vanliga träknoppar. Men dessa porslinsknoppar piggar ut och skåpet får ett helt annat utseende. 
Knopparna kommer från danska Madam Stoltz och de finns i många olika färger och former. Vi har dem lite varstans i huset och på ett enkelt sätt kan man fixa till en byrå eller ett skåp.

Bild från Madam Stoltz
Njut i vårt vinterland och ha en skön varm kväll!
Kramar

2 kommentarer:

Våga njut av livet för att du kan och vill sa...

Fina kransar.... precis sådana jag som vill ha till mina dörrar..... Du fått en fin stämning.. nu när snön också har kommit...
Kram

Anna Ekberg sa...

Ja de är ju ganska enkla kransarna men det enkla är ofta det stilfulla.

Ja nu börjar det kännas att julen är på intåg, mysigt! Och snön är ju verkligen pricken över i ;)

Kramar